En tur till sjukhuset

Hela veckan har vi haft sjukstuga här hemma. Max började kräkas i söndags och har varit dålig resten av veckan. Igår var nog första dagen som han var riktigt återställd.
 
Leeah blev dålig i ondags och både kräktes och hade diarré. Sen igår hade hon hög feber hela dagen. På kvällen fick hon alvedon för att sänka kroppstemperaturen innan natten, men bara tre kvart senare började hela hon att krampa, med panik i blicken. Andreas fick ringa till SOS, och precis när ambulansen anlände så hade hela krampen klingat av. Vi bestämde i samråd med Ambulanssjukvårdarna och med barnakuten, efter provtagningar, att vi skulle stanna hemma och avvakta. Lite mer än en timme efter att de hade åkt började hon att krampa igen, vilket ledde till att vi fick följa med ambulans nummer två in till barnakuten. (På bilden ser ni nallen som Leeah snabbt snodde till sig av ambulansföraren).
 
Inne på barnakuten togs ytterligare prover, vissa för tredje gången. Efter ett tag kom en doktor in och undersökte henne. Alla värden såg faktiskt bra ut, vilket var en skönt att höra. Eftersom hon hade krampat i samband med feber, krampat i hela kroppen, var pigg och vid medvetande efteråt samt att krampen inte hade hållt i mer än fem minuter så trodde läkaren att det var feberkramper. Med det fick vi åka hem igen.
 
Väl hemma så somnade hon i vår säng, när hon hade förvissat sig om att jag skulle stanna kvar. Men vi tretiden vaknade jag till, och kände att en konstig doft. Då hade lillan bajsat ner sig i sömnen, så både hon och jag fick ta en nattdusch.
 
Nu ligger hon i soffan bredvid mig och sover, och jag hoppas innerligt att hon ska bli frisk så att hon slipper mer elände. Sen hoppas jag att hon aldirg mer behöver uppleva feberkramper, även om jag vet att risken är stor att det händer igen.

Kommentera här: