Veet hemmaspa

För några dagar sedan fick jag hem Veet's nya Spawax från Buzzador, för att testa. Man använder vaxet genom att man lägger ett visst antal vaxkivor i behållaren och väntar cirka 30 minuter tills vaxet har smält. Efter det så lapplicerar man, med hjälp av spateln, vaxet i hårets växtriktning. När vaxet har stelnat så är det bara att dra bort det mot hårstårenas riktning, och så följer då hårstråna med.
 
Så här såg det ut när jag drog bort en remsa på benet igår. Det är alltså bara vaxet som man drar bort, man behöver inte använda sig av några pappersremsor.
 
Jag tyckte att det blev ett helt okej resultat, några hårstrån följde dock inte med. Det tog även väldigt lång tid, så igår hann jag inte med hela underbenen utan kommer få fortsättaikväll. Jag vet dock inte hur länge benen kommer att vara lena, så det får ajg återkomma med om några veckor, förhoppningsvis.

Kommentera här: