VAB och fruktkräm

Natten till i går slog den välkända magsjukan till igen, trodde vi. Men så var det inte. Det var fjärde gången den här månaden som lillebror kräks på natten och sen är till synes helt frisk på dagarna efter. Därför har vi börjat funderat på om han har fler allergier som vi inte vet om.
 
Det blev ändå till att vabba för honom i går och idag, då förskolan inte vill ha dit barn som kräks utan att man vet orsaken och det förstår jag. Jag tänkte igår att jag ändå skulle ge Noah mat som om han vore magsjuk, det vill säga mild och kokt mat så igår ställde jag mig och kokade fruktkräm utan socker till mellanmålet. Han fick äta den med havregurt och vi andra åt med vanlig yoghurt.
 
Jag känner att det är skönt att jag har kontaktat vårdcentralen som skulle kolla om han behöver någon utredning samt att vi har tid till allergimottagningen i oktober, för så här kan vi inte fortsätta att ha det.

Kommentera här: