Vad é en bal...

...på slottet. Den kan ju va fruktansvärt långtråkig, å dötrist å å tråkig, och alldeles.. alldeles underbar.
 
Andreas och jag har blivit bjudna på slottsbal på försommaren och jag sitter just nu och letar inspiration till klädseln. I inbjudan stod det frack och långklänning, så frack och långklänning ska det bli!
När jag ändå letar efter klänningar så tänkte jag tipsa er om några klänningar. Ni kanske ska gå på bröllop eller bal i sommar.
- Långärmad klänning HÄR - Ljusgrå klänning HÄR - Peach klänning HÄR -
- Mörkblå klänning HÄR - Långärmad spetsklänning HÄR -
 
nelly.com har de just nu 20% rabatt om man laddar ner deras app. Nelly har många olika klänningar i olika prisklasser och där kan man välja allt från den enkla utan detaljer till klänningen med massa paljetter.
 
- Blå klänning HÄR - Lila klänning HÄR - Halterneckklänning HÄR -
- Klänning med rosett HÄR - Grå klänning HÄR -
 
dressfirst.se får man sin klänning uppsydd utifrån egna mått eller utifrån standardmått. Först väljer man modell och sen väljer man färg. Jag har själv beställt en klänning där som var ordentligt gjort och i jättefin kvalité men som fick justeras lite och sys in i efterhand. Jag vet inte om jag hade mätt lite fel eller om den hade bilvit sydd för stor.
 
- Grå klänning HÄR - Blå klänning HÄR -
 
asos kan man verkligen hitta klänningarna med det lilla extra. Här hittade jag två varianter av samma klänning. Till bröllop skulle jag verkligen rekommendera att handla härifrån, då kommer man definitivt med en klänning som ingen annan har. HÄR kommer ni direkt till brudtärneklänningar och HÄR hittar ni kläder att använda som bröllopsgäst.
 
Jag hoppas att ni hittade lite inspiration. Nu ska jag gå och kolla till mina små sjuklingar här hemma.
 

Kommentera här: